Πότε θέλουν αλλαγή τα αμορτισέρ και τι να βάλω ;

Ο ρόλος των αμορτισέρ είναι να «προστατεύουν» τη διαδρομή των αναρτήσεων όταν το αυτοκίνητο περνάει επάνω από μια ανωμαλία του οδοστρώματος. Για να επιτραπεί η απορρόφηση του τραντάγματος από τις λακκούβες, οι τροχοί συνδέονται με το όχημα μέσω ενός συστήματος μοχλών και ελατηρίων (τις αναρτήσεις) που επιτρέπουν τις απαραίτητες ταλαντώσεις. Ωστόσο, τα προβλήματα ομαλότητας του δρόμου έχουν την τάση να κάνουν τα ελατήρια να παράγουν μια συνεχή κίνηση των ίδιων των τροχών. Μία κίνηση με αρνητικές συνέπειες τόσο για την οδηγική άνεση όσο και το κράτημα στο δρόμο. Ο ρόλος των αμορτισέρ είναι ακριβώς αυτός. Μετριάζουν αυτές τις υπερβολικές διακυμάνσεις, καθιστώντας το όχημα ασφαλέστερο και πιο ευχάριστο στην οδήγηση.  Όταν αυτά τα πολύτιμα εξαρτήματα παύσουν να λειτουργούν αποτελεσματικά, η απουσία του μετριασμού μπορεί να είναι τέτοια ώστε τα ελαστικά να χάνουν την πρόσφυσή τους. Αυτό μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα ασφάλειας, δεδομένου ότι αυξάνεται ο κίνδυνος λόγω  του μειωμένου ελέγχου του αυτοκινήτου. Αυτός είναι ο λόγος για τις τυχόν παραδοξότητες που παρατηρούνται κατά την οδήγηση (όπως δόνηση στους τροχούς ή μεγαλύτερη τάση του αυτοκινήτου προς "αδράνεια" στην στροφή) και θα πρέπει να πραγματοποιήσετε άμεσα έναν έλεγχο.    Πως λειτουργούν   Ο μηχανισμός βασίζεται στην τριβή που προκαλείται από το πέρασμα ενός υγρού μέσα από κάποιες βαθμονομημένες οπές. Η βασική δομή των αμορτισέρ, στην πραγματικότητα, περιλαμβάνει έναν κύλινδρο γεμάτο με λάδι και ένα έμβολο που ολισθαίνει μέσα σε αυτόν: η μία πλευρά είναι συνδεδεμένη με το αυτοκίνητο, η άλλη με τον τροχό. Στο έμβολο υπάρχουν οπές, εξοπλισμένες με βαλβίδα, μέσω της οποίας το υγρό "φιλτράρει" με μεγαλύτερη ή μικρότερη ροή (ανάλογα με τις ρυθμίσεις του κατασκευαστή) φρενάροντας περισσότερο ή λιγότερο την κίνηση του ίδιου του τροχού. Αυτός ο τύπος αμορτισέρ λέγεται "ελαιοδυναμικός". Ο τύπος του λαδιού που υιοθετείται και η βαθμονόμηση των οπών καθορίζουν το επίπεδο της ακαμψίας. Τα πιο εξελιγμένα αμορτισέρ προβλέπουν, εκτός από το λάδι και αέριο μέσα στον κύλινδρο: πρόκειται για άζωτο, το οποίο συμπιέζεται σε δέκα ατμόσφαιρες και περιέχεται σε ένα ξεχωριστό θάλαμο. Η παρουσία του επιτρέπει την λειτουργία της συσκευής πολύ πιο απαλά και με ακρίβεια, και είναι κατάλληλο για σπόρ αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα πολυτελείας. Αυτός ο τύπος ονομάζεται "ελαιοπνευματικός".  Αντικατάσταση ή service - επαναφορά ;  Γενικά, συνιστάται check-up των αμορτισέρ περίπου κάθε 20.000 χιλιόμετρα και μια πλήρης αντικατάσταση ανά 80.000 χιλιόμετρα (σε περίπτωση που δεν θέλετε να τα αλλάξετε και τα τέσσερα, είναι απαραίτητο να αντικαταστήσετε τουλάχιστον δύο από τον ίδιο άξονα: δεν είναι δυνατόν να αλλάξετε μόνο ένα στον ίδιο άξονα, γιατί θα δημιουργηθεί ασυμμετρία).  Όταν τα εξαρτήματα στα οποία αναφερόμαστε καθίστανται αναποτελεσματικά, μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ της πλήρους αντικατάστασης ή της επαναφοράς. Αν τα εσωτερικά μηχανικά μέρη του κυλίνδρου δεν είναι εντελώς φθαρμένα, μπορείτε να προχωρήσετε με τη 2η επιλογή.

Σε αυτή την περίπτωση είναι δυνατόν είτε να επαναφέρετε το αμορτισέρ στην αρχική του κατάσταση, είτε να παρέμβετε στη ρύθμισή του, ανακτώντας μια εξατομικευμένη και πιο σκληρή ρύθμιση (που κάνει το αυτοκίνητο πιο σπορ). Η ακαμπτότητα όμως, πρέπει να γίνεται με κατάλληλο τρόπο, έτσι ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η συνολική δυναμική ισορροπία.  Όταν θέλετε να πραγματοποιήσετε μετατροπές στο αυτοκίνητο, λάβετε υπόψη σας ότι τα αμορτισέρ θα πρέπει να υποστηρίζουν την επέκταση των ελατηρίων που, συνεπώς, θα πρέπει να προσαρμοστούν ή να αντικατασταθούν αν έχουν τοποθετηθεί διαφορετικά.  Τα αμορτισέρ με κοντό βραχίονα, για παράδειγμα, χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό όταν το αυτοκίνητο μετατρέπεται για tuning. Η συσχέτιση αυτού του τύπου των στοιχείων με προοδευτικά ελατήρια, με βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις, θα δώσει εξαιρετική απόδοση κατά τη διάρκεια της σπορ οδήγησης όπως: - πιο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης, - καλύτερη εισαγωγή στις στροφές και - μείωση της κλίσης του αμαξώματος στο ελάχιστο.  Στα αυτοκίνητα που δεν υπόκεινται σε κανενός είδους προετοιμασία συνήθως τοποθετούνται αμορτισέρ "κλασικά", δηλαδή υδραυλικά μονού ή διπλού σωλήνα. Σε ιδιαίτερα γρήγορα ή πολυτελή μοντέλα, όπως προαναφέρθηκε, προτιμώνται αμορτισέρ μονού σωλήνα αερίου (για μια πιο αντιδραστική συμπεριφορά).  Αναφορικά, η πιο φτηνή λύση είναι τα αέρος λαδιού, ενώ τα πιο γνωστά είναι αυτά του αζώτου λαδιού. Τα οποία συμπεριφέρονται καλύτερα στη σκληρή χρήση. Αυτό οφείλεται στη χρήση αζώτου που δεν επιτρέπει στο λάδι να αναπτύξει υψηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να αλλάξει ο όγκος του. Για τους πιο απαιτητικούς οδηγούς υπάρχουν τα αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης.

Πηγή : autotriti.gr

Γράψτε ένα σχολιο

To top

Δημιουργία Νέου Λογαριασμού

Έχετε ήδη λογαριασμό;
Συνδεθείτε εδώ Ή Επαναφορά κωδικού